Yesterday, the night before tomorrow.


Lykke Li - Tonight.

Jag skäms inte över att säga att det här nästan har förvandlats till en musikblogg. Ibland får man helt enkelt mer inspiration från verbala uttryck snarare än sånt som är välformulerat men tja, overbalt. Jag tycker nämligen att skrivna ord ibland tappar sin klang och känsla när dom sätts på papper, eller i detta fall, skärmar. Kanske spelar det ibland inte så stor roll att det väsentliga budskapet tappas på vägen. Ikväll är dock ett undantag från det undantaget. Jag känner mig ytterst känslosam efter att ha spenderat 2 timmar och 2 minuter åt att åskåda filmen Stolthet och Fördom och jag känner mig helt rak på sak inte kapabel till att uttrycka mig nog.

Visst skulle det vara trevligt att spendera resten av den här kvällen med att skriva en milslång text om kärlek, fördomar, hopp, besvikelse, skratt och gryningar men jag känner att jag kan bespara er tiden det kommer ta att läsa igenom den och mig frustrationen över att aldrig bli riktigt klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0