I never dreamed of the drama queens.

Om någon skulle fråga mig hur jag hade spenderat min lördag (med baktanken att jag, efter att ha berättat, skulle ha frågat "du då?" med följande scenario att denne någon hade fått redogöra för, enligt sig själv, den bästa lördagen i sitt liv och därefter fått njuta av de saftiga frukterna (min avensjukna, ångestfyllda och beundrade min)) så skulle han ha blivit snopen. O, så snopen!

För er som faktiskt är lite mer vänligt sinnade, och aldrig upplever er själva ha sådana baktankar, kan jag istället med glädje, snarare än den lite mer galnare revansh-lusten, berätta att jag idag flyttade till min drömlägenhet.

Å, var ska jag börja? Ska jag nämna taket som ligger på 3.70 meters höjd? Eller det ofanligt stora fönstret som i stort sett täcker hela min sovrumsvägg? Eller fönsterkarmen under det som är så bred att man kan sitta i den och gråta på mörka vinterkvällar? Eller de underbara silvertassarna längst ner på badkaret? Eller den stora (iallafall i jämförelse från vår förra) balkongen som under de sena timmarna erbjuder den bästa kvällssol man kan tänka sig?

Det är som att sätta ihop min dröm med ett fantastiskt utfört roomservice-projekt med verkligheten i kvadrat. Även fast jag fortfarande sitter omringad av flyttkartonger och plastpåsar och klädväskor, även fast jag ännu inte har målat varken väggar eller möbler och även fast jag ännu inte har planterat om mina blommor i nya vaser så älskar jag redan stället.

Kommentarer
Postat av: Petter

Fönsterkarmar som är tillräckligt djupa för att

sitta i är bland det finaste som finns helt klart.

Åh jag önskar så innerligt att jag kan hitta en

lägenhet med såna fönster i framtiden!



För övrigt: Vilket fin kommentar och fint citat du skrev =)

Kändes väldigt peppande och det behövdes! Tack.

2009-09-28 @ 17:09:05
URL: http://sgtsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0