Clap your hands, hum my tune, feel the beat.

Dupdadumdapdaaaaap. Dabadubidupidu. Damdaaaaaaam. Dadabadubidabadibido. Damdibibibibidamdubidam. Da dubididamdamdeduba. Dadibidi. Dubambam. Dubambamdo. Dubambamdobidamda. Damidamidamidamidamidamidam. Dabadadadamdam. Dubidubidudi. Dedubadibedubadi. Damididamibadubadibadam. Dubadu. Dubadu. Dubadudibadididadadam.  Dubadubadidadomdadom. Dubidibudibudidam. Dadubadubalibadubali. Dadubbidudabbidubidum. Dadubadibadum. Dubadudamdidamdidu. Dadum. Dadim. Dadubadidubadidum. Daduba. Damdubidu. Damdamidamidi. Damidi. Dadubadubadubbadidum. Dabudibamdadum.Dubalidadumbubali. Dam. Dam. Dam. Dam. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam. Dam.

Once in a while så borde man skriva en sång som inte har med något relevant att göra över huvudtaget. Melodin till denna kommer jag aldrig att komma ihåg, då jag kom på den när jag skrev, men kanske finns det flera toner till ett ord som faktiskt inte riktigt kan beskrivas som ett ord. Kanske ökas möjligheterna till skönsång ju mer man tänjer på gränserna till falsksång. Kanske spelar det inte någon roll över huvudtaget om det finns en melodi till någonting när det kan vara så mycket mer. Kanske behövs inte engentligen några ord och bokstäver heller för att kunna förmedla någonting.

Jag ställer inga frågor, jag sätter ut punkter. Jag ställer frågor, men jag sätter ut punkter i alla fall. Kanske gör inte det något det heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0