I couldn't feel him no more, nor the wind from the north or the warmth from the sun.

När vädret inte tillåter en att springa utomhus med fladdrande halsdukar och underbart doftande tumvantar, hoppa i lövhögar eller bara gå en oskyldig promenad, så kan man ibland ha en sådan tur att man kommer på att bibblan nu rear ut böcker. Vad som kan vara ännu mer fantastiskt än det (jo, det är möjligt) är att när man väl kommer dit så finner man att dom bara kostar 1 krona styck.

Jag kom alltså hem med Vi som var föräldralösa (Kazuo Ishiguro), När var tar sin (Iris Murdoch), Med soluppgången på pakethållaren (Gunnar Svensson), Uffe reser jorden runt (Edith Unnerstad) och sen passade jag på att låna Mansfield Park (Austen).

Jag är alltså nu laddad för en hel del regniga dagar framöver, även fast jag önskar att det inte alls skulle behöva vara nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0