Try the lemon. It gives it a nicer smell.

Sekunder tickar på, minuter rullar vidare, timmarna flyger praktiskt taget fram. Utan att jag har hunnit reflektera särskilt mycket över det så är det redan helg igen. Inte för att det kommer som någon lättnad. Tvärtom så har jag miljoner saker jag måste hinna med och just nu kan jag se de här dagarna sluta exakt som förra helgen; för snabbt.

När jag istället borde ligga och snarka i sängen för att orka morgondagen så kommer jag gripa tillfället i akt att klarna upp ett par saker.

1. Det faktum att jag flyttar imorgon med far min (SOM FYLLDE 23 ÅR IDAG!) och att min vägg fortfarnade är halvmålad gör mig lite illa till mods. I och med allt som har hänt i veckan så har jag inte kunnat klä mina väggar tidigare. Ikväll började jag måla, och i sådan hast också så att färgen skvätte hit och dit. Följden blev att jag kom hem med vita fläckar ÖVERALLT och ett hår som såg ut att behöva en årsprenumeration på head and shoulders.
Jag kan se hur fina mina väggar och fönsterkarmar kommer bli men det stillar bara lite av ångesten över hur ont jag kommer ha i armen i morgon då jag måste måla klart allt.

2. Min farmor är rolig. Och hon stickar fint.

3. Finns vidskepelser? Jag börjar tro att det kanske gör det. Idag åt jag hos farmor och innan jag tog för mig av den utsökta maten råkade jag tappa min kniv. Detta betydde tydligen att vi runt matbordet då skulle få en oväntad kvinnlig gäst (gafflar är ju lite mer maskulina). Jag fnyste lite lätt och började äta. Det vore ju galenskap om ett tappat subjekt skulle förutspå om någon otänkbar existens framtida närvaro!
Knappt hade jag dock svalt min andra tugga innan farmors telefon ringde. Mary och Affe ville ju såklart också komma och fira pappa.
Oväntat minsann och jag kan satsa nästan hela min harrypotter-samling på att gaffeln rörde sig mot kanten av bordet den också.

4. Farmor har hittat en brevvän. En som var jättelik henne och alldeles underbar och utomordentliget fantastisk och helt perfekt helt enkelt. Farmor hade bara svarat på en annons hon gillade och nu pratar dom stickningar, raska promenader med stavar och om livet.
Jag vill också ha en brevvän. En som jag kan diskutera höstlöv, de bästa sätten att koka pasta på, tår-rullande drömmar, Austen-karaktärer och indierockens strukturuppbyggnad med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0