BB, won't you help me understand?

Vad märkligt att man pratar om oetisk reklam i skolan och bara några dagar senare finner sig själv otroligt irriterad på ett klart exempel.

Jag syftar såklart på Kinderäggs-reklamen. Ni vet, den där där en pojke och hans pappa sitter i en biosalong. Fadern räcker fram sitt barns Kinderäggbar. Det är bara det att chokladen saknas och den stores kinder buktar ut samtidigt som hans ögon har det där skamfulla utrycket hos någon som har gjort nåt dom vet att dom inte borde göra. 
Pojken småskrattar lite åt sin fars kriminalitet och sedan visas glatt Kinderäggs logotyp upp, samtidigt som någon glad musik spelas.

Detta, anser jag, vara grov falsk marknadsföring. Att ett barn kan glädjas tillsammans med sin pappa Tjuven bara för att det är Kinderägg. Jag skulle däremot flippa ur, skrika fula svärdomar och hoppa på min pappa på en gång om jag kom på honom att äta min choklad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0