There ain't no need to go outside.

Sverige har tydligen bestämt sig för att bli något halvdant opålitligt tropiskt orkanland.
Om inte så hade vädergudarna tajmat in jävligt exakt så att under matchen Hammarby-Trelleborg (ja, det var år och dar sen jag var på någon av Bajens hemmamatcher. Det var precis lika härligt som jag kommer ihåg det från 8-årsåldern; gröna & vita halsdukar, läskdrickande, skrikande tills man blev hes, spänningen över det faktum att Hammarby aldrig har förlorat en enda match när jag har varit närvarande på Söderstadion, allt det där) lyckades hela östra läktaren bada i hagel, orkanvindar och obarmhärtigt regn som gjorde mig dyngsur ända in till underkläderna.
Jag och Susan tog därför till flykten efter halvlek mot Globen Centrum och dess toaletters handtorkar.
När vi en halvtimme senare gick ut igen i friska luften var himlen nästan helt blå och solen sken med en tjugosju grader.

Vi har haft värmen i veckor nu. Man kan ju bara anta att Östersjöns regnmoln, till slut, har nått oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0