Vit mossa

Någonstans i livet tror jag att man kommer till en vändpunkt. Jag tror nämligen benhårt på talesättet "lugnet före stormen". Ingen människa kan vara lycklig för evigt. Förändringar kommer alltid att inträffa, vare sig man vill eller inte. Därför tror jag att livet kan ses som, ja faktiskt, Cruella di Vils hår. En mörk och en ljus sida. En lycklig och en olycklig. Dessa två sidor behöver inte nödvändigtvis dela in livet tidsmässigt, utan brukar nog trassla ihop och blanda sig. Man kan nog jämföra borsten med förändringarna. Grejen är att man inte vet om borsten kommer reda ut tovan, göra den värre eller helt enkelt försöka reda ut den, men misslyckas. Samma sak med förändringar. Man vet inte om konsekvenserna blir positiva, negativa eller värst; en blandning av de båda.

Om jag nu ska försöka vara lite tydligare (för när jag läser igenom vad jag hittills har skrivit blir jag inte mycket klokare själv) menar jag att livet skulle vara rätt tråkigt om dom vita och dom svarta hårstråna aldrig kom i kontakt med varandra. Att de aldrig skulle trassla ihop sig så att borsten skulle behövas. Kanske behöver man ta en risk i livet för att få det bättre. Det tror jag är vändpunkten, skillnaden i livet. När man vågar ta den chansen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

det va djupt, dude.

2009-01-28 @ 19:16:04
URL: http://detregnarkor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0