Flugsvamp

2009. Visst känns det lite konstigt att tänka att det nu är ett helt nytt år, en chans att börja om, en chans att få göra dom rätta besluten, men om man tänker på det lite till så är det ingen skillnad. Bara en helt vanlig torsdag som avslutas med soppa och "Day after tomorrow". 

Jag ska inte försöka reflektera över mitt 2008 något djupare eftersom jag inte kommer ihåg några smådetaljer what so ever. Jag kommer inte ens ihåg vad jag åt till lunch för två veckor sen. Men man kan väl sammanfatta året lite kort som lärofyllt och händelserikt. För att inte nämna väldigt roligt, tråkigt och känslosamt. Jag upptäkte Twilight-serien till exempel och jag såg Kung Fu Panda för första gången. Jag slutade äta kött och startade bloggen du har i ditt adress-fält för tillfället. Åkte till Paris gjorde jag också! Jag flyttade från radhus till två lägenheter, tävlade på Spirit och slutade rida Winston. Nu när jag tänker efter minns jag en hel del faktiskt. Lite skojit, jag som trodde att jag hade ungefär världens sämsta långsiktsminne. 

Igår var jag hos Emma Ring-ring-pling med gamla bekanta som Limpan och Korta Sara. Jag sköt en hel del raketer vid 12-slaget faktiskt och let me tell ya, det var inte lite coolt. Sen hade vi ju årliga skumpa-spottet och stelfrusna händer. Men är det inte så det ska va? Jag sov hos Emma Ring-ring-pling (jag hoppas verkligen att det namnet fastnar!) och om du frågar mig vad vi har gjort idag fram tills nu så lär du inte bli besviken. Vi har haft OC-maraton nämligen och det är inte fyskam från att komma från mig, som svorde (böjning?) att jag aldrig mer skulle sätta mina ögon på dom boxarna nånsin.

Nu är jag så hungrig så att jag skulle kunna äta en hel elefant (metaforiskt talat) eftersom det ända jag har ätit idag är en skål choko pops. Take it easy out there och keep in mind att det nu bara är 364 dagar kvar till 2010. Ciao!

"Jamän, tänk på dom i USA. Dom måste ju vänta 8 timmar till eller vad det är!" / Emma Ring-ring-pling efter att Sara sa att hon längtade till midnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0