Palm

Jag har tänkt på det där talesättet "For the greater good". Första gången jag riktigt greppade vad det handlade om var det faktiskt i Harry Potter, när dom talar om att dom skulle offra mugglarna för att trollkaralna skulle få det bättre. Då tyckte jag att det bara lät hemskt och väldigt fel.

Men idag på SOn började jag tänka på det igen. Vi pratade om klimathotet, om att det var katastrof att jordens medeltempratur hade gått upp 1 grad och om hur detta hade påverkat tex Grekland med enorma skogsbränder. Vi började tänka på åtgärder eftersom tempraturen är på väg att stiga ännu 1 grad. Då kom det upp att det kanske var värt att ta lite av Sveriges pengar för att kunna rädda Grekland, även om Sveriges ekonomi går nedåt ett tag. Då kom jag på det igen. For the greater good. För att någonting ska bli bättre kanske man måste offra nått som redan är bra.

Jag ska också passa på att nämna att jag drar till Norge på sportlovet för att åka skidor. Om det är någonting jag saknar från min barndom så är det skidorna. Jag tror inte ens att jag kommer ihåg hur man sätter på dom längre. Men hujedamej vad det ska gå bra!

Jag och Linda gick förbi polisen idag och lämnade en lapp i deras brevlåda på vägen hem. Början på en tradition kanske.

Tänkte spendera kvällen i soffan framför Let's Dance och Blondinbellas försök till dans. Nej, förlåt, det där var elakt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0