Syrsa

Jag måste erkänna att jag aldrig har gillat alla hjärtans dag. Alltid blir alla så hysteriska över kärleken och blir så jobbigt känsliga. Jag undrar varför den där snubben Valentine egentligen hade för avsikter med denna dag. Kärleken borde ju inte bara firas en dag om året. Varför lägga krut på att hitta den perfekta rosen och chokladasken då, när man kan ge den man är kär i en kram varje dag istället? Jag fattar inte grejen.
Sen så brukar heller ingen alla hjärtans dag sluta bra. Man blir alltid tre gånger mer upprörd om någon ändrar planerna och alltid tre gånger surare om man råkar bränna middagen.

Fast. Kanske har jag fel inställning. Hittils idag har jag haft det ganska trevligt. Och sen så kommer nördarna hit ikväll för en hemmakväll. Med mycket té, konversationer och en optimistisk inställning kan jag nog känna att jag klarar mig. Även fast man inte själv har någon att visa denna hysteriska kärlek emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0