Mango

Efter ungefär en vecka i Norge, bland glaciärer och rosa skidglasögon, kan man definitivt diskutera om...


... exakt hur roligt det är att gå upp-och nerför trappor iförd ett par för stora pjäxor.

... varför alla hotell envisas med heltäckningsmattor på golvet. Är det så för att det är praktiskt (och det kan det ju knappast vara om hotellgästerna råkar spilla någonting på det eller om de ignorerar den osynliga skogränsen precis vid dörren), för att det ska dämpa höga oljud eller för att hotelldesignarna helt enkelt tycker det är snyggt?

... duktiga jag som lyckades åka en hel svart backe utan att ramla någon gång (sen så ramlade jag ju precis efter jag hade stigit av knappliften, men det är en annan sak).

... förrätter och hur otroligt stora de kan vara. Jag fick en ruccolasallad och den var nästan lika stor som varm- och förrätten tillsammans. Är det inte lite meningen med "apitizers" att man bara ska bli lite sugen?

... det otroligt, fantastiskt och häftiga faktum att jag har befunnit mig på (och åkt skidor ifrån) ett 1700 meter högt berg omgivet av ännu högre snötäckta toppar. Utsikten därifrån? Mja, inte så pjåkig.

... varför jag kunde börja använda mina tänder till att tugga någonting hårdare än en banan en vecka efter att rälsen spändes, när min tandläkare sa att värken skulle gå över bara efter ett par (=2 st) dagar.

... hur mycket läsk en människa kan innehålla innan den spricker.

... Peppes Pizza's pizzor (pröva säga det femton gånger i snabb takt), som måste vara dom godaste jäkla pizzorna jag har ätit i alla mina liv. 90 norska pix och så fick man vräka i sig så mycket man ville. Det kallar jag en affärsplan.

... norska skidsportskommentatorer och hur roliga dom låter när dom kommentaterar.

... kanske världshistoriens dåligaste skämt. "Det satt två kannibaler vid vägkanten.

   - Jag är jättehungrig, sa den ena.

   - Jag med, sa den andra. Vi äter nästa människa som går förbi.

   Dom väntade ett tag och sedan såg de båda en riddare komma gående mot dom. Då utbrast den andra kannibalen:

   - O nej, inte burkmat!". Sa Max och skrattade. Fy fan vilken humor.

... mitt vågade trollklipp. Eller vanliga klipp på Trollklipp. Vad man nu vill kalla det för klipp.

... hur mycket jag egentligen vill ha en systemkamera. Jag vet inte hur mycket längre till som jag klarar mig med min 2 mp-kamera a la Sony Ericsson. Det är så otroligt frustrerande att se en fin sak i verkligheten och sen inte kunna visa det för andra i samma skärpa i efterhand.

... hur onormal (läs geekig) man egentligen är om man lyckas läsa ut HP and GoF på två dagar för ungefär sjätte gången (och dessutom använder sig av bokens förkortning).
... femstjärniga hotells service. Behöver man en datorsladd får man det levererat till dörren efter tre minuter. Råkar dom göra det minsta felet man kan göra vid en roombeställning får man både en 200-kronors ceasarsallad och en créme brulé gratis. Dessutom gillar jag det faktum att man har möjligheten att bada i en rääääätt mysig pool på 35-våningshöjd brevid små söta skålar med gratisfrukt.

Nu ska jag fortsätta och knapra i mig de torkade annanasbitarna som jag var klok nog att köpa idag och fortsätta njuta av utsikten härifrån hotellfönstret. Kan man se ända till Stockholm tro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0