Kärna

Nu när man inte kommer på någon passande häslningsfras ska jag dra till med det gamla hederliga hej, hej, hemskt mycket hej.

Internet har krånglat och under tiden har jag funderat en hel del. Dagens stora fråga måste väl ändå bli som följer; När ska Sverigest smartaste människor slå ihop sina hjärnor för att komma på en åtgärd till illröda och iskalla näsor? Jag är säkert inte den första som föreslår det, men skulle det inte vara otroligt smart med en näsvärmare? En sån liten mini-filt som man lägger på näsryggen och fäster med nätta, skära sidenband. Det finns ju både öronmuffar och handskar i alla dess slag. Varför tar ingen tag i problemet genomfrusna näsor?

Sen har metallbiten i munnen blivit installerad i dagarna. Jag känner mig som Darla, skitungen i Hitta Nemo som dödar fiskar och skrattar sådär fult. Och smärtan sen. Jag tror jag aldrig har haft såhär ont förut. Jag har ungefär två tänder att tugga mat med och dom har också börjat strejka nu på grund av att alvedonen till sist har släppt. Dom andra är jätteömma och jag kan knappt nudda dom med tungan utan att jag måste skrika högt. Jag började till och med gråta när jag skrattade på lunchen. Bara därför liksom. Jag bara fasar för 4 april då jag inte bara ska spänna tandställningen på övertänderna igen, utan också ska sätta in, och spänna, rälsen på undertänderna.

Jag kom precis hem från Älvsjömässan där Sofie har sin monter för SafeWay Uf. På vägen hem stannade vi faktiskt på McDonalds för mat. Jag har nu upptäckt den ultimata smakupplevelsen. Päronmilkshake, pommesfrites och cheddarchees-dip. Verkligen värt att prova kan jag lova.

Imorgon kommer barnbidraget också. H a l l e l u l j a. Jag trodde jag skulle hinna dö innan det trilla' in på kontot.

Sen så kan jag passa på att nämna min snilleblixt jag fick härom dagen. Det är nämligen så att Sofie inte har bott hos pappa sen typ parisresan i höstas och har därför inte varit i behov av någon säng. Jag har också alltför länge knotat över att våra sängar här bara är 90 cm breda. Den fantastiska idéen kom då upp att jag helt enkelt skulle skjuta ihop våra plutt-sängar till en stor. Huuuur skönt?

Är det någon som har något bra boktips förresten? Eller nåt annat som man kan roa sig med när man ska spendera 8 timmar i bilen och yttligare en vecka helt isolerad i snöiga Norge? Ja, jag åker nämligen på skidsemster under sportlovet. Det ska bli riktigt mysigt, fast det stora but:et (ha-ha) är att internet inte kommer funka när jag är där och smsen kommer kosta alldeles för mycket för min plånbok. Fast riktig snö och sen en kort trip till Oslo, och fem-stjärniga hotell, kan nog kompensera det. Det kan det nog. Ja, det kan det. O ja.

"Dude, that's superdudieawsome!" / Emma, favorit i repris.


Kommentarer
Postat av: Angeliqui

You're superdudieawesome ELIN! :)<3

2009-02-21 @ 00:09:42
URL: http://www.stilorama.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0