Flod

Även fast jag längtar hela veckan blir jag alltid så förvånad när jag går hem efter skolan på fredagseftermiddagarna och inser att det faktiskt är helg.

Idag pratades det om Disney-filmer och jag började tänka på alla prinsessor som är så vackra, har så fint hår och så fina klänningar och som har hittat deras prins som dom vill spendera resten av livet med. Inte konstigt att alla, eller dom flesta i alla fall, blir avensjuka (jag ville ha Ariels hår, Esmeraldas klänning och Dimitri som min egen prince-charming) på dom, dom har ju hittat allt man förväntas hitta i livet.

Jag kommer ihåg när min storasyster hade sett på Törnrosa. Kommer ni ihåg scenen där de tre goda feerna ska göra en klänning, städa och baka en tårta till Törnrosas födelsedag? När Tant Fina läste i receptet och sa tusk till tesked, tsk? Min syster skulle skriva ett eget recpet och i stället för att skriva just tsk skrev hon tusk, med ett u alltså. Tusk. Ha-ha.

Jag tror jag ska kila och titta på Spiderman igen. Nämnde jag att jag älskar den? Sija suckers.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0