Ärta

Boy var det skönt att få spendera lite pengar idag. Jag släpade med mig Astrid in till stan och det blev en kofta och två tröjor på weekday. Jag erkänner att jag faktiskt längtar till den affären ibland.

I morgonbitti klockan kvart i 7 (hysteriskt tidigt) drar jag iväg till Norge då. Det ska bli kämpeskönt att få komma bort en stund, till riktig snö och kyla. Även fast solen nu har börjat värma lite vår-aktikt så känner jag att jag behöver vintern ett litet tag till. Så, ja. Vi synns väl på söndag kväll igen. Då kommer jag antagligen klaga på hur uttråkad jag var under den långa bilresan och babbla på om höga berg, misslyckade åka-lift-försök, förhoppningsvis min nyhittade norske prince charming och framför allt härliga tankar som poppat upp i hjärnan under veckans tidsförlopp.

Om ni mot all förmodan inte kan hålla er tills dess så kan ni roa er med att tänka på ungefär världens roligaste ord; äppelskrutt (i bestämd form blir det äppelskruttet och i plural blir det äppelskrottar). Freeeeeed!


Kommentarer
Postat av: sofie

när man ändå tänker på äppelskrutt tycker jag i så fall att man ska ta sig en minut (eller två) och tänka på ordet äppelskutt i samma bana. i bestämd form (om man ska fortsätta på samma bana) blir det äppelskuttet och i plural (om man ska fortsätta på samma bana)äppelskottar?

2009-02-27 @ 22:16:49
Postat av: Elin

Javisst blir det så. Märks det att detta är min syster? :)

2009-02-27 @ 23:47:52
URL: http://alittlebitcorny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0