Look over your shoulder and watch the footsteps that's following you.

Tänk på att...

... inte åka förbi flaggplan nu i vintertid om du inte vill förblindas helt av ljusslingor i hela regnbågens färger, ljusslädar med matchande renar och blinkande ljuslyktor, inklämda på kanske 15 kvadratmeter. Om inte väckarklockan fungerar riktigt på morgonen, så funkar det husets dekorationer från bussens stora fönster definitivt som ett substitut.

... pizzerior med strimlad skinka aldrig (och viktor menar ALDRIG) har pizzor med salami som kallas caziatore.

... du troligen kommer att sova längre än mig imorgonbitti. Jag kommer vara uppe med tuppen, åka hemifrån vid 6 och sedan slita ut min hals i luciatåg hela dagen. Det är faktiskt trevligt att klä upp sig i ett vitt långlinne, sjunga fina budskap till andra människor och få lussebullar och applåder för det. Det känns som att man gör något alldeles fantastiskt underbart för världen, när vår baktanke egentligen bara är att skramla ihop mer pengar inför Paris.

... det är exakt två veckor kvar till julafton, tre veckor kvar till nyårsafton och tre veckor och en dag kvar till år 2010. Usch, vad jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0