And you see me waiting for you on the corner of the street.

Ikväll när jag kom hem tog jag en cykeltur genom Tullinge. Till centrum, vidare till Ekberg, vidare Tullinge Gård, upp runt Norrskensbacken, vidare till järnvägen, tillbaka till centrum och sedan hem igen. Ingen musik i öronen och absolut inget sällskap. Förutom cykeln då.

Med andra ord; jag hade en del tid till att tänka på både helt orelevanta frågor och frågor av yttersta vikt. Frågor som jag i båda fallen väldigt gärna skulle vilja ha svar på.

1. Varför kallas en mans 6-pack, aka magmuskler, för tvättbräda? En tvättbräda är randig; utkarvat i flera olika nivåer för att så effektivt som möjligt få bort smuts och tvål från önskat tyg, och defenitivt inte uppdelad i sex kvadrater. Kanske menar man förresten att musklerna är så hårda att man skulle mot allt förmodan kunna skrubba just smutsig tvätt mot den och få samma resultat som man skulle få av en riktig tvättbräda? Min fråga då är hur i helsike man skulle kunna genomföra det, då huden antagligen skulle bli illröd och flagna upp sekunder efter att man börjat. Kanske har det inte alls med tvättbrädor egentligen att göra. Kanske är det något slags kodord som man ska vara tvungen att klura ut. Kanske... Kanske har det att göra med tvättbjörnar, som är mycket stora och starka, och sedan med att döda och bre deras inälvor på en macka för att visa att det i själva verket är en själv som är stor och stark. Tvätt-breda. Och det med en lätt göteborgsdialekt blir väl typ "tväättbreaäda", vilket typ stockholmarna har tolkat som "tvättbräda". Kanske?
2. Varför i helvete har man byggt en fyrbils-parkering, ställt en infoskylt och dessutom en Times Square-liknande skylt där meddelanden som "Välkommen till Botkyrka" och "Fruktmarknad med operaföreställning på Hågelby" står skrivet, när man i själva verket skulle kunnat har byggt en rondell där istället, för att på så sett minska trafiken, minska Stockholms avgaser och rädda världen? Jag förstår inte.
3. Varför tog det tjugo minuter för mig att inse att min framhjulsbroms har gått sönder ?
4. Varför tog det yttligare tio minuter för mig att inse att min cykel inte var pumpad ordentligt?
5. Vart är min pump förresten?
6. Att cykla är väldigt trevligt. Varför gör jag inte det oftare?


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Ja, cykla är faktist väldigt trevligt!

det håller jag med dig om, brukar också ta min cykel på en sväng genom tullinge ibland!! ;)

2009-08-07 @ 17:47:31
URL: http://insecurlittlegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0