And he goes off, with laughs and jokes around.

Kajsa har fått kattungar. Nej, Svea, Kajsas katt, har fått kattungar. Greta, Sven, Lars och Tee (uttalas som ett svenskt "T"). Dom är otroligt supersöta, superbusiga, superkeliga och supersöta.
Ibland önskar jag att jag också var en kattunge.

Ibland önskar jag att jag var en häst också. Särskilt nu på sommaren. Äta gräns, springa i hagen, dricka vatten, äta gräs, bli borstad, äta betfor, springa lite till, dricka vatten och äta gräs. Det verkar vara ett rätt bekymmerlöst liv.

Ibland önskar jag att jag var en fågel med. Att få flyga och få se himmel hit och himmel dit, så långt korp- eller örn- eller duv- eller blåmes-ögat når. Att få känna den där hisnande känslan i magen och kunna reta alla dom som inte kan lyfta med än en eller två meter utan lyftkran eller studsmatta.

Ibland känner jag att jag önskar att jag var något djur lite för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0