Blåbär

Yes, det började med en bokning på internet och slutade med dipp och cluedo. God kväll och välkommna till elins dag.
Jag och min frände linn skulle då gå och se på patrik 1,5. Vi insåg rätt tidigt att vi skulle bli tvugna att ta oss till bion kommunalt. Vi tåg alltså tåget till stuvsta och vidare med buss 710 till skärisholmis. När vi kom dit hämtade vi ut biljetterna, cirka 3 timmar för tidigt. Vi gick därför och åt lite mat, suchi (söchi). Kände sedan att vi skulle gå lite tidigare upp till popcornkön men det var nästan ingen kö allt. Vi köpte förstås den största menyn. Jag menar, vad är bio utan 2liter fanta och en stor popcorn? Och filmen sen. Så fucking bra. Både jag och linn avgudade skarres rumpa. Den var ju för skön. Inget deprimerande där inte. När filmen var slut kände vi att vi ville göra av med lite mer pengar. Vi hittade en jättesöt puh&nasse-helium-ballong. 55 kronor i kirran, men det var det värt. Alla beundrade våran ballong och när vi åkte tillbaka med bussen till tumba var det någon som ropade om han kunde få den. Sen var det ju den hela situationen med att helium flyger och när linn då råkar släppa den när vi står på perrongen och väntar på att tåget ska komma, var elin tvungen att leka spiderman. Klättra upp på taket till en sån där grej som stinker och som man kan sitta i var jag tvungen till minsann, vilket jag måste medge i efterhand var rätt tufft. Vi fortsatte hemåt till linn och blev livrädda för en grå katt på vägen. Hemma hoss linn fixade vi då lite dipp & så, gjorde ett försök att titta på nina frisk. Kom tio minuter innan vi började spela cluedo istället. Fick sjuts av linns pappa hem och ja, nu sitter jag här.

Jag inser när jag sitter här, med en trevlig huvudvärk, att jag har ungefär ett ton läxor att göra. Alla prov ligger den här veckan eftersom vi kommer ha tema-arbete veckan därpå. So, matte, origentering på idrotten, franska, you name it. Tur att vi har studiedag på tisdag. Jag fattar inte hur jag ska hinna.

På myggbetts-fronten har det knappast skett någon förendring. Istället för att mildras, blekna och slutligen försvinna tycks mina bara bli värre. Linn sa att jag borde testa att smörja in med tandkräm. Hm. Jag ska nog ge det en chans ialla fall.

Puss och kram söt syrian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0