lera

get this; jag har gått 19054 steg idag, enligt min mobil.
andledning. jag och jansson skulle då ut på en liten uteritt. vi hade bara en häst, men vi skulle turas om att rida. jansson började. vi irrade i cirkus tjugi minuter i skogen vid stallet innan jansson kom på den något fantsastiska ideen att vi skulle rida/gå till brink. hur långt är det då undrar ni. cirkus fyrtio minuter dit och trettio tillbaka till häst. efter ett tag kände jag att jag aldrig skulle orka. vi gick då tillbaka någon kilometer för att långa puhs cykel. självklart skulle denna visa sig få punktering efter cirkus en kilometer till. vi gick tillbaka, lämnade cykeln vid närmaste hus, fortsatte. till fots för min del. efter någon tjugo minuter sisådär, när vi närmade oss s-s-k-t kom jansson på att hon inte hade sin mobil med sig. vi gick hem igen, jag gick en extra kilometer för att lämna tillbaka cykeln. sen gick vi hem från stallet igen. alltså, 19054 steg. vi är så hurtiga!

kom precis hem från min underbara farmor. där har jag försökt förklara kvincirkeln, tonika i tersläge & septima-ackord för min något förvirrade farmor & co. jag blir knappast heller klokare på'ret. vi gick därför över till finska svärdomar, en del hemskare än andra. "perkele perronamosi" är defenetivt andvändbar.

"nu sjunger vi!" / jansson, efter antal klagomål.

Kommentarer
Postat av: mumintrollet

Skriv nya saker fyfan!

2008-09-10 @ 12:06:57
Postat av: carola

jag blir så jävla rörd när jag läser dina inlägg.

men fan, jag blir pisstoff om du inte skriver nytt!

2008-09-10 @ 12:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0