Hallon

Det känns som om jag blir sjuk hela tiden nu. Imorse vaknade jag upp med feber, vilket inte alls var trevligt eftersom kära inspirerad fyllde år idag. Tydligen hade det hänt en del saker i skolan, vissa trevligare än andra. Jag har ialla fall sett hela säsong 2 av vänner under dagen. Tur att man har dom. Även fast man fryser häcken av sig och huvudet värker kan man inte låta bli att skratta.

Idag kom också mina kusiner från göteborg hit. För alla som inte har hört mig säga det förut; dom har väääärldens skönaste dialekt! Haha, så hilma gulliga. Alla tre är emellan 4 och 9 år tror jag. Klockrena skämt gjorde att jag satt kvar vid midaggsbordet (som vanligtvis inte används) i en halvtimme minst. Sedan kom alla på att det var fredag och doobidoo på ettan. Dom sitter nu klistarde framför tven och sjunger med i alla låtar. På sin härliga dialekt. Min morbror hade rakat bort sin muche också. Jag satt hela middagen och försökte tänka ut varför han såg annurlunda ut innan det nämndes.

Planer inför helgen? Jason Mraz imorgon! Det kommer nog bli trevligt. Sen så skulle jag och fredde gå och titta på Walle idag, men vi tar nog det på söndag istället. Jag ska nog ringa Jansson &så. Det är bara att hålla tummarna på att jag blir frisk. 

"Men duuu..." / Tänk er denna replik av en fyraåring, på göteborgska. Cracks me up every time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0