Rötter

Finns det någon som verkligen har varit riktigt lycklig? Helt overthetop lycklig, så lycklig att man bara vill skratta rakt ut och aldrig sluta, så lycklig att blotta tanken får en att le med hela ansiktet, så lycklig att man aldrig kan tänka sig att det finns någon annan känsla än lycka i världen, så lycklig att man skulle ge vad som helst i efterhand för att få känna just den lyckan igen?

Idag kom det två personer från Tumba kyrka och informerade om konfirmation. Vi fick göra en övning som gick ut på att när dom läste upp en fråga fick man ställa sig på ett avsett hörn som man tyckte stämmde in på sin egna uppfattning. Det var nog ganska nyttigt, även fast jag inte kunde bestämma mig och helt enkelt ställde mig emellan två hörn. Jag tycker sånt är svårt, att verkligen rannsaka sig själv efter ett svar. Dessutom har jag jordens värsta beslutsångest.

Det tål också att nämnas att jag gjorde en homerun på idrotten idag. Vi har ju usa-tema och baseboll passar då in. Jag ser även fram emot amerikansk fotboll. Då ska alla se att jag kan bli jätteagressiv. Det kan jag faktiskt.

Nu blir det top model och franskaglosor.

"Jag måste döda dig nu monika." / Filippa Bark, centralskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0