Snigel

Jag har råkat ut för en yttligare deprition dom senaste dagarna. Ständiga bad-hairdays, mycket läxor, för mycket mörker. Men idag kom vändpunkten tror jag. När jag gick till skolan var det jättekallt och frostigt, jag satte på mig ett par vantar till och med och sen när jag kom fram till skolan luktade det mandarin för att Elsa hade ätit det. Då fick jag värsta julkänslan. Det är nog som jag misstänkt alla år; så fort sommarlovet är slut vill man ha jul och så fort jul & nyår är slut vill man ha sommarlov. Fast i och för sej kan det ju vara ganska härligt att längta till nåt. Då blir man ju i alla fall dubbelt så glad när det väl blir julafton med snö, julgranar och Kalle Anka.

I torsdags hade vi orgienteringsdag, som vi brukar varje år. Jag var som vanligt med astrid och vi ägde så hårt. Man fick välja på g, vg eller mvg-bana och maxtiden var 3 timmar. Gissa vem som valde mvg-banan och kom in på tiden 1 timme och 50 minuter? Alla som bevittnade oss i skogen kan lätt intyga att vi kan konkurera ut alla skogsmullar i hela Sverige. Sen om vi skulle tappa bort oss så är det ju bra att man har Astrid. Niklas hörde oss minsann genom halva skogen som hon skrek.

Och jag har pratat med "Kookis"-Hugh-Harris-liknande snubben på ICA förresten. Shit, jag måste fråga honom om han har släkt i England eller ialla fall har hört bandet. Jag hörde Shine on på radion precis när jag och Frida såg honom, det tar jag som ett tecken. Ialla fall så öppnade han en ny kassa, jag släpade frida bort dit och sa hej när han sa hej. Så coolt, jag vet.

Nu ska jag titta klart på Desperate Housewives, fixa massäck tills i morgon, plocka undan i mitt rum lite snabbt och duscha. Och jag som lovade mig själv att jag skulle gå och lägga mig själv senast halv tio idag. Jag har verkligen ingen självdiseplin.

21 dagar kvar till Paris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0