Frost

If it's a broken part, replace it
If it's a broken arm, then brace it
If it's a broken heart, the face it.
Hold your own, know your name and go your own way.
Everything will be fine.

Details in the fabric - Jason Mraz. Det är småsakerna, detajlerna, som räknas och blir till stora problem. Detta påpekade jag så vist till Linda idag. Jag älskar låten!

Idag spådde jag. Ni vet, när man ritar upp fyra rutor, man säger fyra killar som man "är kär i", peronen som spår räknar tills personen som blir spådd säger stopp, namnet siffran kommer på tas bort, så fortsätter man tills det bara blir ett namn kvar. Astrid skulle gifta sig med Marcus i lila, få 3 barn och bo på söder ("men jag ville ju bo på östermalm...").  Naturligtvis skulle då Astrid ge igen. och om vi ska tro "ödet" så bor jag om tio år på söder med Calle och våran hund. Några barn var hon för snål att ge oss, så vi får väl adoptera eller nått. Jag tror vi skaffar en guldfisk också, nu när jag tänker på det.

Imorgon är det orientering igen. Det är en sån sak som vi gör årligen i skolan och förra året var jag och Mollis utan tvekan bäst. Eftersom jag fortfarnade är lite sjuk och inte i toppform så kommer det antagligen sluta som förra året; Astrid sprang före med lappen, kartan och kompassen för att komma in i mål före Emanuel och Sture. Sen genar Astrid och sture försöker följa efter men springer rakt ner i ett dike. Haha. ja, vi hoppas på en repris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0