Asp

Jag fick värsta städrycket idag. Det var smutsigt i köket, vardagsrummet och badrummet. Det måste vara farligt att leva bland så mycket damm. Så jag plockade i och ur diskmaskinen, dammsög, torkade av, fluffade kuddarna, plockade undan... Det var som något slags firande. Nu är alla prov som vi haft i veckan slut så jag behövde inte plugga alls, utan kunde göra vad jag ville. Jag kände att jag hade vart extremt ohjälpsam ünder denna "pluggarvecka" kan vi kalla det så jag kände att jag skulle vara snäll. Och ack så bra jag känner mig nu. Klockan är tjugo över nio och jag sitter redan i pyjamas och glasögon för sjutton. Det är värt en applåd.

Vi ska ha redovisning i morrn för vårat tv-magasin. Vi vet fortfarande inte vad den ska heta. Vi har pratat mycket, Tuttifrutti-hörnan-namnet har skapat en sorts hat-kärlek. Om det är nån som har nåt förslag, vänligen säg till senast 07.11 i morgon då jag beger min mot tåget. Nej, jag får fundera på detta.

Nej, fan, jag missade precis 21.21! Gör ni också så att ni pussar eran mobil varje gång klockan blir typ 07.07 eller 16.16 eller 20.20? Det gör jag. Och när hon blir 11.11 eller 22.22 eller 00.00 eller 12.34 så önskar jag mig dessutom nåt. Lite glam i vardagen sådär.

Och nu är det bara 13 dagar kvar till Paris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0