Vattenpöl

Ibland känner man att man bara vill släppa ut allting. Bara lätta på trycket och skrika ut vad man känner just då. Skratt är en bra sak. Släppa kontrollen är en annan. Mina skor är trasiga. Jag vet att det inte ser så bra ut att gå runt med gamla tygskor som sulan har lossnat på, men dom är så otroligt sköna. Ja, om det inte regnar förstås. Idag regnade det. Självklart blev jag dygsur om fötterna så fort jag gick utanför ytterdörren. Tur att jag inte blir förkyld så lätt. Jag fick undvika alla vattenpölar, alla blöta löv, bara gå på den högsta asfalten jag kunde hitta. Men så när jag gick hem tänkte jag; Vad spelar det egentligen någon roll om jag kommer hem lite blöt om fötterna? Jag bestämde mig för att släppa lite på kontrollen och hoppade i närmasta vattenpöl. Det kändes så härligt. Så härligt. Så måste man få göra någon gång faktiskt. Faktiskt.

Apråpå kontroll har jag fått andra delen i självförsvar-teknik. Praktiska övningarna på detta moment, strypningar, var inte av den roligaste sorten om man säger så, men man lär sig ju! Försök inte slå mig eller strypa mig, bakifrån eller framifrån, för jag vet tricksen. The good ones. Ha.

Nu ska jag snart äta lite pannkakor som Sofie gjort. Längta lite till till ridningen, för det gör jag. Ha en trevlig afton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0