Moln

Idag fick man ännu mer julkänsla. Nu har det ju äntligen kommit snö och mycket snö också (även fast alla försöker förstöra lyckan med pratet om att det kommer försvinna på torsdag). Vi bakade nämligen lussebullar på hemkunskapen. Jag och Fanny bakade ett helt gäng Svensson och gissa man kände sig glad när man åt dom.

En bieffekt av snön är ju självklart att alla blir som barn igen. Alla springer runt och kastar snöbollar och skrattar och mular varandra, vilket är mindre trevligt efter ett par gånger. Dessutom blir det inte lika mörkt ute med vitt på marken när man går hem från skolan. Jag tittade igenom mina tidigare inlägg då jag tyckte det var konstigt när det blev mörkt runt 9 på kvällen. Nu hinner man knappt gå från skolan vid halv fyra innan det bröjar skymma. Fast det är lite mysigt och särskilt nu när alla ljusslingor har börjat sättas upp. Det är ju 25:e idag och det betyder 5 dagar kvar till första december! Kan det verkligen stämma?

Nu ska jag gå och titta på top model och sen bär det off till ridningen. Hoppträning idag! Puss.

Kommentarer
Postat av: Tjorven !

Fortsätt skriv , du har talang !

2008-11-28 @ 17:59:21
URL: http://wcm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0