Asfalt

Idag snöade det igen. Kramsnö till och med. På vägen hem hade vi en minisnöbollsfajt faktiskt.

Matteprov i morgon. Nu har jag suttit i evigheter med näsan så långt ner i vår mattebok man kan komma och jag orkar faktiskt inte mer. Jag har lärt mig allt som går att lära sig och vi får hoppas att det stannar i huvudet ialla fall tills imorgon.

Idag kom det tre helt amazing gitarrspelare till vår klass och spelade. Typ lite 1500/1600-tal folkmelodi från sydamerika. Så coolt. Julia började till och med gråta. Stackarn.

Sen var det ju mötet med Björn på medborgarkontoret. Kära gamla Tullinge diskuterades och vi hoppas att dom snappar upp vår idé om ett fik. Det skulle vara mysigt.

Jag har läst ungefär 70 sidor i Om jag kunde drömma nu och jag måste erkänna mig själv besegrad och redo att gå med i bokens fanclub. Jag kan inte hjälpa det, jag älskar boken.

Nu ska jag gå och tvätta bort sminket och texten "analklåda" på handen, som Frida så moget tatuera in idag. Sleep tight!

"Linda med lila näsan, hette en helt vanlig tjej...." / Äjmis och Ellufs sång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0