Lönn

Helst av allt skulle jag bara vilja sätta på Kung Fu Panda och bara dega hela kvällen, men självklart har man franska förhör i morgon och hk-prov på tisdag. Lite sent att sätta i gång att plugga kanske men inte om man heter Elin 'Snorungen' Gustavsson, det kan jag lova. 
I veckan tänker man; Äh, jag tar det i helgen när jag har sovit ut, och på fredagen tänker man; Äh, jag tar det i helgen när jag har fått ätit den dära goda middagen, och på lördagen tänker man; Äh, jag tar det imorgon för nu, lets face it, är jag inte hemma, och nu på söndagen tänker man; Äh, jag tar det ikväll då jag mår lite bättre, och nu på söndagskvällen går man och undrar varför man har gått och skjutit på det. Blir läxorna bättre gjorda? Nej. Känns det bättre för samvetet? Nej. Nu har jag dessutom slösat yttligare minuter på det här inlägget, men mina fingrar rör sig helt enkelt mycket hellre till tangentbordet och kakburken och telefonen och gitarren än till franskaböckerna.

Imorgon kommer pappa hem från Finland. Hoppas han har köpt Jenkki. Då blir både jag och Frida glada.

"Inga är så tomma som de som är fulla av sig själva." / Från Farmors tavla, som har massor av inspirerande ordspråk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0