kotte

problem: på nått sett har jag lyckats vända på dygnet. även fast jag inte gick och la mej så sent i går (nästan efter sex and the city) som jag brukar (ex timmar efter sex and the city) så vaknade jag för exakt 57 minuter sen. jojo, jag kan räkna huvudräkning även på morgonen. det är ganska hemskt, för när jag vaknar har solen gått förbi min pyttelilla balkong och jag får vara vit i all oändlighet, i alla fall tills skolan börjar och då kommer alla bruna som pepparkaksgubbar. eller gummor. så, följden är (håll för ögonen) brun-utan-sol. vilket jag inte brukar andvända. okej okej, det här med att vara an aning (?) blek kan verka kolossalt oviktigt i jämförelse med att tex människor svälter ihjäl i vissa länder. jag ska göra som peach, ta tag i mej själv och försöka göra någon nytta här i världen. jag ska gå upp tidigare, sola och sluta bekymra mej för min vithet. och öppna en skola i afrika. och jag ska göra det. peppar peppar.

en annan sak som jag har lovat mej själv är att börja motionera mer och äta bättre. jag och nora började faktiskt springa för en vecka sen, varje dag, men båda tröttnade rätt snabbt. mission failed. men man kan nog säga att jag har blivit bättre på ätafronten. mycket frukt och grönsaker, lax och smoothies. med paraply. nyttigt värre. applåder!

hm. det var något viktigt som skulle komma här.. det är det som är jobbigt när man skriver. det kommer distationer från alla håll; "stavas verkligen det så där?", så man glömmer vad man ska skriva. ytterst retande. jag lovar, om jag kommer på vad det var ska jag informera er på direkten. alla vet ju vilken otrolig förlust det skulle vara annars.

och så ska man ju helst avsluta med något snittsigt, relaterat till dagens inlägg, typ;
"donald duck never wore pants. but when he gets out of the shower he always puts a towel around his waist. i mean, what is that about?" / chandler bing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0