mask

jag spelade golf idag. golf & jag. det är en udda kombination. jag gick en sex-hålsbana och sköt både i bunkern och in i buskarna. jag använde pitchen, putten och draivern. med pegg. så. jag ville bara bevisa att jag kan nånting om golf.

golf är faktiskt en ganska bra sport. man motionerar utan att man behöver vara i topptrim. man tränar armmusklerna. man behöver inte vara ett proffs för att få spela med proffsen. och så utvecklar man man sin sociala hjärnhalva. jag har upptäckt att man har det trevligt på en golfbana, eftersom det blir långa promenader och mycket prat. dock blir det ganska ironiskt, främst för att jag helt enkelt suger. typ;
"oj, vad det där pitchen blev bra!" och "gud, vad långt den där bollen flög!" och "nej, dom här buskarna är inte taggiga alls och du behöver absolut inte hjälpa mej upp!"

ironi. jag är en ganska ironisk person har jag upptäkt på senare tid. jag väljer hellre ett skämt framför en glass (eller nej förresten) och kanske missuppfattas det ibland. men jag tycker bara att man bör ta livet med en nypa salt och ett leende. det tycker jag.

"elin säger felix till salix och pigg till pegg. herregud." / kajsa jansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0