björk

vissa tror på ödet. jag vet inte riktigt om jag tycker att ödet är det som styr mitt liv, snarare tur. tur och otur. mest otur. exempel: jag har aldrig vunnit någon choklad på grönan, vilket enligt vissa tycks vara en självklarhet när man är där. man grälar inte om vem som vann utan vem som vann vad.
exempel: alltid när något viktigt händer i mitt liv, kanske jag ska göra nått för första gången, så råkar jag alltid snubbla. det spelar inte någon roll om det är att jag ska lära mej schack eller öppna en banan, jag snubblar. otroligt påfrestande, främst för alla blåmärken jag får. (fotnot: jag vet hur man öppnar en banan!)

och så fyller man år i morgon. jag kom på mej själv att jag faktiskt inte längtade efter det som jag gjorde när jag var liten.
visst är det lite mysigt att farmor och pappa kommer och fikar, visst. men dagen höjdpunkt blir nog i alla fall ta hand om min kompis häst saga. vilken jag skulle ha gjort ändå. kul att rida ut och jansson sa att jag kunde raca så mycket jag ville med henne ;)

jag var med nora idag. ungefär klockan ett kom hon. vi spelade lite gitarr och vips hade hon kommit på en egen låt, bestående på dom två ackord jag hade lyckats lära henne. sen när hon skulle hem så tänkte jag att jag kanske kunde följa med henne till stationen och kanske köpa en glass när jag ändå var på språng. jag gick in i mitt rum för att hämta en tröja och kastade en blick på fönstret. och då regnade det! det regnade! mitt i sommarn. dropp dropp. då kunde jag ju inte få min glass och nora kunde inte få något sällskap.
ödet? nej, min otur.

frida har precis kommit hem från USA, pratade med henne nyss, och hon gav mej inspiration till dagens citat;
"om hon gör en volt, heter jag kalle anka!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0