Ål

Min chokladkalender håller på att ta slut, men jag antar att det hör till.

Jag tror att jag äntligen har lyckats få lite julkänsla. Alla klappar är idag inhandlade och till och med julgranen är på plats i mammas lilla vardagsrum, grön och pyntad. Självklart var hon tvungen att sätta på Peter Bögback och tända lite för många ljus samtidigt, men det var ändå trevligt. Det kändes juligt.

Och apropå granarna, tänkte jag på en sak i bilen på väg hem (Ni vet när man svävar emellan vaket och ovaket tillstånd, när det är kö på motorvägen och man håller en julmust i näven). I Sverige är det ju väldigt vanligt att man köper en julgran till jul, låter den vissna, slänger ut den på baksidan, och låter den ligga där tills maj då man slänger den på majbrasan. Jag kom att tänka på hur otroligt onödigt det är, ur en miljövänlig synvikel alltså. Att man hugger ner extra syretillskott och bränner det sedan rakt ut i luften utan att ta vara på energin. Jag uppmuntar däför alla nu att lägga sina granar på komposten när det blir tjugondaknut. Då kommer det i alla fall nåt gott ur granarnas lidande. (Förlåt Emma, jag var tvungen!)

I morgon bär det av Jansson, i ridbyxor och allt, och sedan till stallet för terminens sista ridlektion. Ha en fortsatt bäst 4e adventskväll!

Kommentarer
Postat av: Angelica

GOD JUL ÄLSKADE ELIN! <3

2008-12-23 @ 12:32:41
URL: http://finelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0