Fågel

Jullov, äntligen. Har typ bara legat på soffan och läst idag (Jag har läst ut Ljudet av ditt hjärta!), har försökt att ta igen hela höstens förlorade sov-timmar utan större framgång. Jag känner mig tröttare och hängigare än någonsin. Dessutom jäkligt rastlös. Jag känner att jag måste ut. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Orkar inte ringa någon. Den ända trösten är väl nu en portion lasange som väntar på mig ute i köket. Jag har inte kunnat äta på hela dagen ju.

Varför? Jo, folktandvården i Tullinge fick ett rätt kort besök av mig i morse vid 9-snåret (typiskt att man inte får sova ut på jullovets första morgon..) och jag gick därifrån med två tänder mindre i munnen. Låter fräsht och det var det inte heller. Det gjorde i alla fall inte ont, bara bedövningarna (4 stycken i halva munnen. Dom har precis släppt så jag kan prata normalt igen.) stack till lite. Tack Astrid för stöd tidigare idag!

I morgon bär det av till stan för julshopping. Har bara köpt en enda julklapp i år, så jag är lite nervös inför morgondagen. Hoppas jag hittar till alla som jag ska köpa till. Och så får vi väl hoppas på att snön börjar trilla igen. Det skulle vara rätt trevligt nu när det är så mörkt att jag inte ens knappt kan urskilja skogen utanför fönstret.

Då får ni ursäkta, så ska jag äntligen få slut på knorrningarna i magen. Buhu, vad jag längtar till Kalle Anka och rödbetssallad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0