Murgröna

Nu sitter jag här, med magen så full av julmust och choklad att jag nästan spricker. Julen har vart så mysig i år och det är jag glad över, även fast jag inte lyckades få den där riktigt härliga jul-jul-känslan. Det var så mycket lättare förr när man visste att tomten garanterat skulle dyka upp om kvällen och att man inte skulle behöva bli tvingad till att äta sill (usch).

Försökte mig på ett försök i fredags att uppskatta mellandagsrean för dess låga priser, men lyckades inte helt. Hysterin och trängseln är så jobbig att den nästan uppväger dom. Ändå åker jag och Frida till stan för att bränna mina presentkort på tisdag. Hoppas att vi överlever.

Idag har jag haft en riktig hemma-sittar-dag med pappa. När jag vaknade runt halv 2 hade han vart iväg och köpt en sån här blue-ray-mojäng och den har redan fått visa 3 filmer. Hancock, Nu är det jul igen 3 & The dark knight. Den sistnämnda var en riktig nagel-bitare. Nu känner jag mig utvilad och redo för vårterminen i skolan. Nästan i alla fall.

"Wasn't it you who said that life was like a plastic cup, to be used and then disposed off?" / The Kooks's "See the sun", en bunt genier allihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0