Karl-Johan

4 december idag. 20 dagar kvar till jul. Jag ska inte trötta ut er med nedräkningar, men jag kan inte låta bli. Jag tycker nästan det går för fort nu. Läskigt fort faktiskt. Genast när jag vaknar på morgonen dröjer det inte länge tills jag är hemma igen vid fyra-snåret.

Nu när det börjar dra i hop sig till lucia också (första konserten för alla klasserna är på söndag redan!) känns det bara som om man väntar på den där vanliga julstressen, allt häktande och fläktande inför de få dagar runt den 24e. Men den kommer inte. Jag kan inte hjälpa att bara känna mig trött och avslappnad faktiskt. Egentligen behöver inte julafton vara så himla speciell, bara kalle anka och familjen finns med.

Vi fick reda på lite betyg idag också. I franska ligger man tydligen på vg+ nivå (vilket skrämmer mig lite, eftersom jag egentligen inte vill ha ett högre betyg än vg. Då är det mycket lättare att man sjunker istället för förbättrar nästa termin) och på bilden fick jag och Frida yttligare ett vg för vårat smått oseriösa cd-fodral. "Darini - All you want for christmas is me". Killer seller, 4 shore.

Och sen så har jag tappat bort mitt busskort. Typiskt när man hittar sina nycklar igen (ja, jag har hittat dom! Det var någon vänlig själ som till slut hade lämnat in dom till Susanne efter typ tre månader. Nu har jag dock separerat mina skåpnycklar från mina övriga och satt ett litet band på dom så dom inte ska försvinna så lätt. Blev riktigt tjäckt om jag får säga det själv) att något annat försvinner. Det ska väl vara någon sorts ironi kan jag tänka mig.
Jag och Linda gick därför till polisen efter skolan. Kan verka lite drastiskt, men Angelica hade tydligen fått ett nytt när hon gick dit. Skolan erbjöd ju förstås ingen ersättning för mitt kära busskort, så vi tänkte gå och tigga lite av polisen. Vi fick sitta och vänta så länge att Linda nästan åt upp mig av hunger. Hon skrev då en lapp att lämna till polisen som kom precis när hon satte pennan på pappret. Sjävklart var även polisen för snål att ge mig ett busskort och till Flemingsberg tänkte jag defenetivt inte åka. Vi blev då lite smått upproriska och det hela slutade med att Linda gjorde brevet till ett flygplan, skickade det upp och iväg i luften och drog med sig mig ut, springandes. Inte misstänkt alls. Och sen stötte vi på världens skummaste människa när vi flydde. "Sakta ner farten så ni inte ramlar. Ni kan bli gravida!". Aj, så ont i magen jag fick av allt skratt. AJ.

Imorgon har vi då genrep inför söndag och engelska-redovisning som jag tänkte jobba lite med nu. Och så måste jag passa på att tipsa om att Kenza har startat sin julklapps-kalender nu för dom som har missat det.

"Jag tycker det är coolt. Läckert. Skithäftigt. Asballt." / Fredrik, lärare i matte, efter att ha förklarat att 3 4e-delar var lika mycket värda som 6 8-delar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0