päron

har du någonsin känt en människa som verkligen älskar att städa och göra rent utan någon som helst andledning, som verkligen vill göra det 24/7, som bara älskar att se en soptipp och bara gnugga händerna när man spiller ut hela sin middag+dricka? det har inte jag. bortsett från monica i tv-serien vänner har jag aldrig skådat någon sådan person. däremot känner jag ett antal personer som verkligen verkar gilla att inte städa, att leva i smutsen.
som nu. nu sitter jag i min syrras rum och skriver här i min blogg. förresten blev jag väldigt glad över lindas kommentar :) men, som sagt, jag sitter i min syrras rum och kände att jag satt lite konstigt på stolen. jag försökte sätta mig till rätta men kände något runt hårt, runt föremål. jag lyfter lite på kläderna som hänger över ryggstödet och upptäcker ett glas. ett glas! som ligger på stolen under högen av kläder. för att inte tala om röran som ligger på datorbordet och den gigantiska sängen som är täckt av kläder och monkipåsar (rean är slut nu... :/). varför sitter jag här inne då, undrar ni kanske? en enkel andledning.
project runway.

yesyes, nu är porject runway 5 avsnitt 1, 2 & 3 nedladdade och jag själv är laddad för en tämligen trevlig hemmakväll. jag och frida tittade på arn 1, hon hade inte sett den och var helt enkelt tvungen pga alla repliker i skolan som har blivit något av en klassiker vad gäller psykningar vid fotbollsspelet. försök själva att göra mål när man hör erik och christoffer säga "what a beautiful horse" och självklart favorit-dialogen "jag-har-svurit-att-vänta-på-arn-och-om-han-inte-kommer-då-tar-jag-ingen-man". no easy cake där kan jag lova. och frida som skrattar högst, var ju tvungen att faktiskt se filmen. och det är så sant att man antigen gråter eller skrattar igenom hela filmen. vi skrattade igenom hela filmen, förutom när dom elaka nunnorna kom och när saladin uppenbarade sig. (någon mer än jag som tycker att han liknar keith richards när han var med i pirates of the carribien 3?)
och jag och frida kom att digga filmen så mycket att vi ska gå och titta på 2:an ihelgen. kommer bli mycket trevligt :)

idag fyller ju michel jackson femti också. jag såg för första gången i mitt liv hela thriller-videon. typ tio minuter lång video. och det var ett par läskiga tio minuter. shit vad rädd jag blev när han blev ett monster i början, är det en varulv han ska föreställa månne? sen är det ju typ tusen grejer man känner igen från andra filmer av dansen också. han var nog ganska stor på 80-talet tror jag. (ironi)

nu känner jag att det här blogginlägget börjar bli extremt långt. kanske dags att sluta. imorgon ska jag till janson och titta när hon hopptränar med sin nya häst. ska bli riktigt kul. får se vad som händer sen. om ni ser mig, kan vårat kodord vara leverpastej. puss och kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0