stubbe

att skratta ska ju vara bra. man tränar magen (30 minuter regelbundet skratt ersätter 100 sit-ups har jag hört) och man bevisar ofta att man mår bra rent psykiskt.

i går var jag med linn. hennes pappa körde oss till hennes mamma, hon skulle hämta en mobil där. han hade linns lilla halvsyster jenny med sig. jag och linn tryckte ihop oss i baksätet med hennes gigantiska barnstol mellan oss. när vi kom till linns mamma åkte linns storasyster mickan också med. när vi åkte efter lite pipande (!) kände då denna storasyster att hon var väldigt sugen på godis.  vi stannade då vid gula villan. hon skulle skynda sig och jenny blev väldigt entuiastisk av att räkna tiden. hon kom till tre.
linn var lite småirriterad för till fället tror jag, hon hade ont i huvet. jenny satt nu och lekte med någon uggla och ropade "bertil". då kommer mickan ut ur affären. linns pappa drar då ner rutan och ropar ut till henne med sån dära gammeldags sportkommentator-röst;
"det blir nytt rekord!"
och hohoho var jag skrattade. det var kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0